Inleiding

Zes november, 1966, las ik bij vrienden in het boek van Ds. G. Molenaar “De doop met de Heilige Geest", waarin wordt beschreven hoe mensen op velerlei wijze door Gods Geest werden aangeraakt. Hierover verblijdde ik me.

Het was toen ‘s morgens tegen elf uur, dat ik de zachte drang van de Heilige Geest waarnam, die me er toe drong Zijn woorden neer te schrijven. Ik onderging het als een ervaring, die mij geheel vreemd was en waar ik ook geen natuurlijke verklaring voor kan geven. Achter elkaar schreef ik neer, waar de Heer me toe drong. Ook hierna heeft Gods Geest me verschillende keren in deze richting geleid.

Naar de mens gesproken verwonder ik me over deze dingen. Maar vanuit Gods Woord vertrouw ik in de bijzondere leiding van de Heilige Geest.

Het zij mij verre deze boodschappen gelijk te stellen aan de Bijbel. Ik vertrouw ze u toe met de woorden van Paulus uit 1 Thessalonicenzen 5:19-21 "Dooft de Geest niet uit, veracht de profetieën niet, maar toetst alles en behoudt het
goede."

Juni, 1967
Juni, 1974, derde druk

W. A. Seinen