III Kracht van Omhoog

De wereldmachten

O gij volkeren, spreekt de HERE God, gij gaat wegen die gij zelf niet beseft. De wereldmachten maken zich gereed tot de strijd. Het rijk van de antichrist wil genieten een vrede zoals satan haar voorspiegelt, doch zij beseft niet, dat zij de weg opent voor de openbaring van Mijn vrederijk.

Niet meer door water zal de wereld vergaan, maar door vuur. In Mijn wijsheid heb Ik besloten, dat de machten die Mij vijandig gezind zijn, zichzelf zouden vernietigen door met elkaar te strijden. De smalende woorden over "een God der liefde" zullen in hun monden besterven en in doodsangst zullen zij tot de bergen roepen om hen te bedekken. Zij zullen zichzelf oordelen door niet te hebben acht geslagen op Mijn geboden en inzettingen.

Niet bevreesd

Ach, gij volkje des Heren, gij zult niet bevreesd zijn. Want te midden van het geweld en te midden van de verschrikkingen der oorlog, zal Ik u leiden naar grazige weiden.

Hij komt

Wanneer de weeën over de aarde losbreken, heft dan uw ogen omhoog, want dan zal Jezus Zich openbaren op de wolken van de hemel. Zie, Hij komt met Zijn heilige engelen en hen, die verlangend uitzagen naar zijn openbaring, zal Hij verzamelen van de vier windstreken der aarde. Zoals Ik Israël heb geleid uit de slavernij van Egypte en hen door de woestijn bracht in het aardse Kanaän, zo zult gij, volkje des Heren, de wolkkolom blijven volgen en niet vreesachtig worden. Als gij in Mij blijft geloven, dan zal Ik het water van machten en demonen voor u scheiden en u voeren naar het hemelse Kanaän. De dag van Christus’ komst zal u niet als een dief overvallen (1 Thess. 5:4). Maar denk niet haar te berekenen, want Ik wil, dat de rechtvaardige alleen door het geloof zal leven. Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen en door het geloof zullen voor u de wetten van de zwaartekracht worden opgeheven als de stem van de aartsengel en het geluid van de bazuin zal klinken.

De komende tijden

Verheugt u, gij volkje des Heren! Vreest hen niet, die wel het lichaam kunnen doden, maar uw ziel niet weten te verderven. O gij volkje, gij allen die Mijn wil verlangt te doen, wel vermaan Ik u, u toe te bereiden en de gave van de Heilige Geest te zoeken, want de komende tijden zullen zeer zwaar zijn. Ziet toe, dat wat gij hebt u niet zal worden ontnomen.

Gods heilige Naam

Ik gruw van de ontheiliging van al Mijn instellingen. Bij bijna niemand is een vreze voor Mijn heilige Naam. Ik ben Jehova en buiten Mij is er geen ander. Scheidt u af van deze wereld. Raakt het onreine niet langer aan. Doet aan de wapenrusting Gods om te kunnen standhouden tegen de verleidingen van de boze.

Aangedaan met Gods kracht

Laat u aandoen met Mijn Kracht. Alleen de dorstige kan Ik het levende water geven, namelijk de Geest des levens. En een ieder, die niet is aangedaan met Mijn Kracht, zal niet in staat zijn de invloeden der boze geesten van zich te weren. Mijn Geest en Christus’ bloed heb Ik u gegeven.

Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal Ik het doen. Het is Mijn Heilige Geest, die het bloed toepast aan uw harten en daarna in u woning wil maken. Om toegerust te worden met Kracht van Omhoog, hebt gij u in volkomenheid af te zonderen van deze boze en verdorven wereld, want Mijn Geest geef Ik aan hen, die Mij gehoorzaam zijn. Uw leven is verborgen met Christus in God. Zoals Christus uw leven is, zo is Mijn Geest voor u de zuurstof die u omgeeft, doch ook binnen in u is. Gij zult navolgers zijn van de Christus.

Ontledigt u

Zo spreekt de Zoon van God: Denkt gij niet aangedaan te moeten worden met Kracht uit de Hoge, als Ik, toen Ik bij u op aarde was, dit wel van node had? Gij beseft nog weinig van Mijn Woord.

Uw eigen kennis en inzicht zult gij als vuilnis achten en gij zult u uitstrekken naar alles wat Ik te geven heb. Ontledigt u, Mijn kinderen, van alles wat u nog bindt aan deze wereld. Want het is voor Mij onmogelijk dat Ik gemeenschap heb met het onreine. In de wereld lijdt gij verdrukking. Doch Ik heb voor u gebeden, dat uw geloof niet zou bezwijken. Die vuil is, hij worde nog vuiler; die rein is, hij worde nog meer gereinigd.

Uw leven inzetten

Zie, gij zult uitgaan naar alle windstreken der aarde en de laatste halmen van Mijn oogst binnen halen. Zoals Ik Mijn leven heb ingezet om de verlorenen te redden, zo zult ook gij uw leven inzetten om hen te brengen aan Mijn voeten. Gij zijt nog zo aards gezind en gij hebt nog zo veel oog voor aards gewin. Maar Mijn volk, verzamelt u boven alles hemelse schatten, waar geen roest ze verteren. Zoekt eerst Mijn Koninkrijk en Mijn gerechtigheid en daarnaast zal Ik u alles geven, wat gij van node hebt.

Christus heeft de wereld overwonnen

Op Golgotha heb Ik alles wat voor uw verlossing nodig was, volbracht aan het kruis. Doch gij hebt voortdurend nodig naar Mijn woorden te zoeken, opdat geen valse gerustheid u buiten Mij zal brengen. Ook wanneer het bloed is toegepast aan uw harten en Mijn Heilige Geest in u woning heeft gemaakt, hebt gij toch dagelijks nodig Mij te zoeken in geest en in waarheid. Weest dan voorzichtig als slangen en argeloos als duiven.

Ikzelf ben u geworden tot wijsheid, rechtvaardiging, heiliging en verlossing, opdat elk schepsel alléén zijn Schepper zal verheerlijken.

Mijn volk, Mijn volk, Ik heb de wereld overwonnen en Ik ben bij machte u te bewaren voor de boze. Alleen aan hen, die ootmoedig zijn en nederig van hart, kan Ik Mijn heerlijkheid en wijsheid openbaren.

De geheimenissen

Ik verfoei het, dat velen, die zeggen in Mij te geloven, slechts met hun verstand in Mij geloven. Hun vrede is een aangeleerd gebod van mensen. Alleen diegenen, wier harten gewassen zijn door Mijn bloed en in wie Mijn Heilige Geest
woning heeft gemaakt, zal Ik kennis geven en de geheimenissen van Mijn koninkrijk openbaren. Ik heb u lief met een eeuwige liefde en Ik zal zeker doen alles wat Ik tot u gesproken heb. Wie een oor heeft, die hore wat de Geest tot de gemeenten zegt.