XII De oogstvelden

Het Chinese volk

Het Chinese volk heeft door haar razernij, Mij, de Allerhoogste getart. Door haar overmoed draagt zij de kiem tot zelfvernietiging in zich. Maar waar zijn onder Mijn kinderen, de bidders, die bewogen zijn om het behoud van deze grote natie? Zou Ik God zijn als een bamboegordijn ook Mij zou kunnen buitensluiten?

Onzichtbare legermachten

De vorst van deze wereld, de satan, is zich er van bewust, dat een laatste intens grote krachtinspanning zal beslissen, wiens rijk overwinnen zal. Daarom groepeert hij zijn engelen in onzichtbare legermachten om de harten van de mensen te verleiden zodat allen, als in grote waanzin gebracht, elkaar zullen afslachten.

Ik val aan

Waar zijn zij die een bres opwerpen tegen deze duistere horden? Waarom versnipperen de kinderen van het licht hun krachten door eindeloos elkaar te bevechten met spitsvondige redeneringen over Mijn Woord? Mijn volk, Mijn volk, ontwaakt: Waar is de wachter op Sion? Waar is de maagd met haar lamp, die wacht op de komst van de Bruidegom? Waar zijn zij in wier vaandel "ik val aan" staat geschreven? Waar zijn de Gideons die strijden in het weten dat het Gods strijd is? Waar zijn de dapperen, die om Mijnentwil hun leven niet kostbaar achten voor zichzelf maar in de bres gaan staan om de Boodschap te brengen aan miljoenen mensen? Ben Ik dan niet meer Joëls God? Heb Ik Mij niet verheerlijkt in de apostelen? En wiens Geest bezielde de Waldenzen? Wiens vuur brandde in Maarten Luther? Waar zijn mannen als Wesley en Whitefield, als Finney en Moody? De schapen tasten rond op kaalgevreten weidevelden, versuft door de honger. Hun herders voeden zichzelf. En in plaats van bewogen te zijn om de schapen en lammeren die Ik hen toevertrouwde, vergaderen ze maar en discussiëren over hun uitwendige organisatorische verbanden.

Met ontferming bewogen

Waar zijn de moeders in Israël? Bid Mijn volk, bid, totdat Ik Mijn Geest uit zal gieten op het droge. Wees met ontferming bewogen over dit aardse geslacht en pleit voor hen bij Mijn troon. Het bloed van Christus wil ook hun zielen reinigen van het verderf dat in hen is. Beleg samenkomsten om te bidden en te pleiten, voordat de oogstvelden verzengd zullen worden door de hitte van het vuur.

Heilig vuur

Ontwaak, ontwaak, Mijn volk! Laat u gebruiken als stenen voor de bouw van een geestelijk huis. Versterk het geloof van degenen die wankelmoedig zijn. Weest dapper en versaagt niet. Mijn Geest zal het heilig vuur in u doen ontbranden, maar bedroef haar niet wanneer zij uw leden wenst te gebruiken.

Heilige begeerte

Heilig u en reinig u opdat ge bij de grote zifting niet achter zult blijven. Kort, zeer kort nog is de tijd. Roep Christus aan die u Zijn bloed heeft gegeven als bescherming tegen de machten der duisternis, die u willen weerhouden om in Mijn wil te staan. En wordt vervuld met een heilige begeerte, deel te mogen hebben aan zijn bruiloftsmaal, spreekt de HERE.