Vlll Uw verlossing is in Mijn bloed

Dit zegt de Zoon van God: Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt en werp het pak van de zonden, waaronder gij zo zeer gebukt gaat, ver van u weg. Voor u ben Ik tot zonde gemaakt en door de hand van de Vader heb Ik de macht van de zonde aan Mij onderworpen. Zo zult ook gij, door te geloven in Mij, verlossing ontvangen van alle banden, die u knellen. Uw verlossing is in Mijn bloed, dat tot een teken is geworden van het nieuwe verbond. Door de offerande aan het kruishout op Golgotha en door Mijn opstanding uit de dood, ben Ik tot de Eerste geworden van vele broeders.

Uw leven is in uw bloed. Krachtens Mijn wil zijt gij eens en voor altijd geheiligd. Zo zijt gij voor de zonde gestorven, waarvan de kiem bestond in uw bloed. En door te geloven in de herscheppende kracht van Mijn bloed, is u de verlossing van uw sterfelijk lichaam ten deel gevallen. Verstaat gij het nu, dat Ik tot u gezegd heb:

"Tenzij gij het vlees van de Zoon des mensen eet en zijn bloed drinkt, hebt gij geen leven in uzelf. Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem opwekken ten jongste dage. Want Mijn vlees is ware spijs en Mijn bloed is ware drank. Wie Mijn vlees eet en Mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem. Gelijk de levende Vader Mij gezonden heeft en Ik leef door de Vader, zo zal ook hij, die Mij eet, leven door Mij." (Joh. 6:53-57)