XIV God wil u persoonlijk onderwijzen

Eens en voor altijd geheiligd

Ik ben de Heilige, spreekt Jehova. In gans Mijn Wezen is geen enkele duisternis. Ik woon in een ontoegankelijk licht. In Mijn Zoon, Jezus Christus, zijt gij eens en voor altijd geheiligd. Elke zonde brengt duisternis. Maar gij zijt niet in de duisternis, althans indien Christus in u woont. Ik weet wel, hoe gij voortdurend worstelt met velerlei verzoekingen. De verleider tracht steeds uw gedachten om te buigen om u te voeren op velerlei zijpaden. Lees dagelijks Mijn Woord. Lees haar meer dan enig ander boek. En geloof haar beloften. En pleit op Mijn Woord bij Mijn troon en Ik zal u door al de listige omleidingen van satan heen helpen. Zo schreef Mijn dienstknecht Paulus: “De Here is nabij. Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en gedachten behoeden in Christus Jezus." (Phil. 4:6,7) Gij staat vast op de beloften van Mijn Woord.

De reinigende werking van Christus' bloed

Zoals stromend water een reinigende werking heeft, zó blijft ook het bloed van Christus voortdurend uw harten en gedachten reinigen. Uw ziel is ontvankelijk voor alle geestelijke invloeden, zowel goede als kwade invloeden. Maar Christus’ bloed heiligt, reinigt en loutert u. Op deze wijze wordt gij bewaard voor alle schadelijke invloeden, die uw geestelijke vrijheid zouden belemmeren. Weest niet bevreesd Mijn kinderen, want Ik heb u vast in Mijn hand. Weest op uw hoede voor ontmoediging, opdat de satan geen voordeel op u zal behalen. Zoekt veel de gemeenschap met uw broeders en zusters om gezamenlijk uw gebeden met dankzegging bij Mij bekend te maken.

Let op uw woorden

Discussieert niet zo vaak met elkaar. Ik ben een heilig God en Ik wil een ieder van Mijn kinderen persoonlijk onderwijzen. Leunt niet op uw broeder en zuster, maar alleen op Mij. Ga u gezamenlijk meer oefenen in de lofprijzingen en dankzeggingen opdat uw harten door het geloof zullen worden gesterkt.

Ten dringendste waarschuw Ik u er voor niet af te geven op uw broeder of zuster, zowel als op kerken en groepen. Ik ben een heilig God en wie zijt gij, dat gij uw broeder oordeelt? Betoont liefde tot uw broeders en zusters die deel uitmaken van Christus' Lichaam en bidt voor elkaar. Weest toch waakzaam in uw spreken, opdat uw achteloze woorden u niet eens zullen veroordelen.

Het einde der tijden

Gij zijt het einde der tijden genaderd. Satan zal al het mogelijke doen om Mijn heiligen te verderven. Maar Ik heb u lief en Ik ben getrouw en kan u bewaren voor de boze indien gij voordurend in diepe ootmoed en nederigheid voor Mijn aangezicht blijft wandelen.

Gedenkt de woorden die Petrus schreef aan de vreemdelingen in de verstrooiing: "Geliefden, laat de vuurgloed die tot beproeving dient, u niet bevreemden alsof u iets vreemds zou overkomen. Integendeel, verblijdt u naarmate gij deel hebt aan het lijden van Christus, opdat gij u ook met vreugde zult mogen verblijden bij de openbaring Zijner heerlijkheid.” (1 Petrus 4:12,13) Waakt dan, Mijn kinderen, en Ik zal u belonen naar Mijn beloften.