XV Gods verborgen omgang

Ere aan Hem

“Geloofd zij de Heer Jezus Christus die over de machten der hel heeft gezegevierd. Geloofd zij de eeuwige Vader met Wie we in Jezus Christus gemeenschap hebben. Ere zij de Koning der koningen en de Heer der heren, de Alfa en de Omega. Wie is Hij, dat Hij behagen heeft in onze aanbidding? Groot en geweldig is de Heer! Wie is een God als Hij? Heeft Hij niet de aarde en de hemel gemaakt…… Wie kan Hem evenaren?”

Aanbidden in geest en in waarheid

Ik heb de stille hunkering in uw hart bemerkt om Mijn stem weer te verstaan. Daarom wil Ik Mij opnieuw aan u openbaren, Mijn kind. Zoals de hogepriester binnenging in het heilige der heiligen, zo zoek Ik ook in deze tijd naar kinderen, die Mij aanbidden in geest en in waarheid. En gij hebt ruime ingang in het heiligdom door het bloed van Jezus. (Hebr. 10:19)

De vreugde die gij nu smaakt in de omgang met Mij is nog slechts een flauwe afspiegeling van de volkomen verlossing die uw deel zal worden. Naarmate ge voortgang maakt op de weg der heiliging, wordt het leven van de Gekruisigde ook úw deel. De aeon der aeonen kan de goddelijke verborgenheden niet bevatten, die Ik Mij in Christus heb voorgenomen. Waar gij binnen treedt in het heiligdom, stijgt uw ziel op tot aanbidding om in de geest gemeenschap te hebben met de eeuwige God.

Denk niet te gering over Mijn genade. Het is nog niet de tijd voor u dat Ik u de volle raad Gods bekend kan maken. Uw bevattingsvermogen zou dat niet in zich op kunnen nemen. Indien ge in Mij blijft, zal de voortdurende hunkering in uw ziel om Mij beter te leren kennen, nooit afnemen.

Wat in geen mensenhart is opgekomen

Omdat ge in de tijd geboren zijt hebt ge nog zo’n gebrekkig inzicht in wat de eeuwigheid omspant. Wie is aan Mij gelijk? Wie kan de diepten Gods doorgronden? Gedenk het Woord: “Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen die Hem liefhebben.”

Met Hem verbonden

Zoals Christus geboren werd uit de bevruchting van de Heilige Geest en negen maanden verborgen bleef in de moederschoot van Maria, op dezelfde wijze broedt Mijn Geest op de natuurlijke mens totdat Christus in hem gestalte krijgt.

De zuivere aanbidding in de geest onttrekt u van aardse en ongeestelijke gevoelens die uw geestelijk inzicht vertroebelen. De geestelijke verbintenis die ge met Hem bezit, zuivert ook alle natuurlijke banden. Werkelijk geestelijk zijn betekent voor u ook het vrij worden van alle onzuivere gevoelens. Zij maakt u niet los van de natuurlijke gevoelens, maar zij zuivert ze veeleer, zodat ge meer en meer bevrijd wordt van alle schaamte die voortvloeide uit de geestelijke verbintenis met de vorst der duisternis. Ik gebruik voor u de eenheid tussen man en vrouw als beeldspraak voor de geestelijke gemeenschap tussen Mijn Geest en uw geest. Daarom zegt het Schriftwoord: “De geest, die Hij in ons deed wonen, begeert Hij met jaloersheid.” (Jac. 4:5) Uw lichaam is een tempel van de Heilige Geest die in u woont, die gij van God ontvangen hebt. En gij zijt niet van u zelf." (1 Cor. 6:19)

Beelddragers van God

Gods leven in Zijn kinderen zal hen naar een climax voeren tot een volkomen geestelijke eenwording met Hem, zodat het lichaam van Christus in haar geestelijke zuiverheid hersteld zal worden. De kloof tussen de kinderen Gods en de kinderen der duisternis zal zich steeds scherper gaan aftekenen in dit tijdperk tot het moment van hun beider wasdom.

Wanneer ge u zwak voelt in momenten van verzoeking hebt ge te allen tijde bij het aanroepen van de Naam "Jezus" volkomen overwinning. Oéfen u in de godsvrucht, Mijn kinderen.

Leidt een heilig en rein leven te midden van dit ontaarde geslacht. Laat u leiden in alle eerbaarheid, zodat Mijn Naam niet door uw ongehoorzaamheid onder de heidenen te schande zal worden gemaakt.

Laat Mij in u leven, indien ge verlangt naar geestelijke overwinning in de natuurlijke wereld. De Naam van Jezus herstelt u weer tot beelddragers van God. In Zijn Naam wordt het volle Evangelie aan u verkondigd. Wie een oor heeft, laat die horen wat de Geest tot de gemeenten zegt.