Xlll Laat God over uw huis beschikken

Aandachtig luisteren

Mijn kind, waarom blijft ge toch steeds zoeken naar dingen die Ik u reeds openbaarde? Is het werkelijk uw verlangen Mij te volgen van stap tot stap? Herinner u, dat Ik Mijn Geest geef aan hen die Mij gehoorzaam zijn, Het levensplan van een ieder van Mijn kinderen is van eeuwigheid reeds bij Mij bekend. De opdracht voor een discipel van Mij luidt vóór alle dingen: aandachtig te luisteren naar Mijn stem.

Vaak is het voor u zo moeilijk Mijn stem te onderkennen van de vele andere stemmen rondom u. De tegenstander is het gevaarlijkst wanneer hij zich openbaart als een engel des lichts. Hoe menigmaal waarschuw Ik u niet vanuit Mijn Woord om op uw hoede te zijn voor allerlei soorten van misleiding. Mijn knecht David schreef: "Afdwalingen - wie bemerkt ze? Spreek van de verborgene mij vrij. Behoed ook uw knecht voor overmoed, laat die over mij niet heersen; dan ben ik onberispelijk en vrij van grove overtreding."

Discipelen

Velen van hen die beweren de volle raad Gods te verkondigen, gaan zwanger van hoogmoed. Die nederig van hart zijn, zijn Mij welgevallig. Een ieder van Mijn dienstknechten waarschuw Ik er ten dringendste voor, niet te streven naar grote samenkomsten in landelijk verband. Niet, dat Ik u verbied grote samenkomsten te beleggen, maar gij zult er niet naar streven. Mijn opdracht luidde, de volkeren tot Mijn discipelen te maken. In deze tijd houden zo weinig bekeringen werkelijk stand. Hoe goddeloos is het van u om de pas geredden aan zichzelf over te laten. Gij zijt zo ijverig en vervuld van uw eigen plannen en evangelisatie-samenkomsten, dat gij niet behoedzaam de wacht blijft houden bij de lammeren die Ik u toevertrouwde. Waarom is er toch zo weinig waarachtige liefde onder u? Eén werkelijke discipel is Mij meer waard dan honderd mensen die Mij slechts met de lippen belijden. Open toch uw gezinnen en woonhuizen opdat de pasgeboren lammeren gekoesterd zullen worden door de warmte in uw huizen. Er zijn wel vele verkondigers onder u, maar gij zijt nog zo onwillig, zodat Ik Mij niet door u aan de mensen kan openbaren. Gij zijt nog zo zeer gesteld op de eer van vooraanstaande mensen.

Waarschuw het volk

De maat van de ongerechtigheid is in Mijn ogen vol geworden. Zovele heimelijke zonden worden bedreven door zogenaamde achtenswaardige burgers. Zwarte wolken van zonde drijven over Europa. Bedrieg uzelf niet met een vruchteloos dromen over deze tijden. Waarschuw het volk ten dringendste voor Mijn toorn. Spreek vrijmoedig met hen over de reinigende kracht van Mijn bloed en Mijn overwinning over het dodenrijk. Denk niet te klein over uzelf, maar vertrouw op Mij, dat Ik in u leef en Mij in u openbaar. Indien gij werkelijk liefde blijft betonen aan de enkele mensen die Ik u toevertrouwde, zal Ik in staat zijn u met een nog grotere mate te zalven om Mijn zegeningen aan het volk door te geven.

Velen zijn bevreesd voor de oorlogen en opstanden die overal ontbranden. Maar hetgeen gij nu hoort, is nog slechts het begin van de grote rampen die in een korte tijd achtereenvolgens over de aardbodem zullen komen. Ik heb geen behagen in de vernietiging van de goddeloze volkeren. Daarom zullen hun tirannieke leiders vele malen zwaarder gestraft worden. Maar Mijn toorn zal wel velen van Mijn kinderen treffen die lui en gemakzuchtig zijn en slechts leven voor hun eigen genoegen. Het talent dat Ik hen toevertrouwde, begraven zij in de grond, terwijl zij er mee moesten gaan werken. Hoe groot is deze zonde, die bij velen onder u gevonden wordt. Uw verontschuldigingen zullen geen stand houden als gij voor Mijn troon gesteld zult worden. Waarachtige liefde voor het verlorene maakt u vindingrijk. Vraag Mij ernaar hoe gij degenen die niet gered zijn kunt bereiken. En Ik zal ze naar u toebrengen en uw huizen voor hen openen. Ik zal ze redden, spreekt de Heer.