X Het bewijs van uw verlossing

De tactiek van de vijand

Ik was erover bezig, hoe het mogelijk is, dat vele tegenstrijdige gevoelens en gedachten in onze harten kunnen opkomen. Mijn kind, spreekt de Heer, richt uw aandacht volkomen op Mij, want wat Ik nu ga zeggen, is zeer belangrijk. Aangaande deze dingen bestaat er veel onkunde onder Mijn kinderen, maar Ik wil, dat gij u hierover een duidelijk inzicht zult vormen. Want alleen als gij weet, welke positie gij in Mij bezit en gij op de hoogte zijt met de tactiek van de vijand en gij weet hoe gij zijn aanvallen af kunt slaan, dan pas staat gij in de vrijheid en zijt ge geworden tot volwassen zonen en dochters.

Bedenk de dingen die boven zijn

Mijn kinderen, Wie was het die u verloste? Ben Ik het niet, die u verlost heb uit de macht der duisternis en u overbracht in het Koninkrijk van de Zoon Mijner liefde? In Hem hebt gij de verlossing en de vergeving der zonden. Gij zijt verlost, maar velen van u willen niet verlost zijn. Toen Ik u overbracht in het Koninkrijk van de Zoon Mijner liefde, hield gij zelf op te bestaan. Wat betekent dat? Dat gij u niet meer bezig moet houden met de dingen van uw oude zondeleven, maar dat gij die dingen moet zoeken en bedenken, die boven zijn, waar Christus is.

Met Christus gestorven

Voor velen onder u is het nog zo moeilijk te aanvaarden, dat gij werkelijk gestorven zijt. Velen trachten te leven als gestorven mensen, maar zij beseffen dan niet dat zij daarmee ontkennen, dat zij in de dood van Christus werkelijk gestorven zijn voor de zonde.

Gelooft gij niet, dat Mijn Zoon werkelijk gestorven is aan het kruis? En als gij dan even werkelijk met Christus zijt gestorven, waarom leven velen onder u dan nog zo krampachtig, alsof Christus helemaal niet gestorven zou zijn? Velen denken zichzelf te kunnen verlossen, maar in Mijn Zoon zijn ze verlost. Wat denkt ge dan dat het betekent, dat de rechtvaardige door het geloof zal leven? Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (Hebr. 11:1)

Het bewijs van uw verlossing is de opstanding van Mijn Zoon. Voor Hem was het niet mogelijk dat Hij door de banden van de dood zou worden vastgehouden. Gij zult het bewijs van uw verlossing niet in uzelf zoeken maar in Mijn Zoon.

Bidden in geloof

Als gij naast de brug over het water gaat, zult gij zeker verdrinken. Maar als gij over Mijn Zoon loopt, die u tot een weg en een brug is geworden, dan zult gij tot uw verbazing bemerken dat het woedende geweld van de golven u niet meer kan deren. Dan zijt gij niet meer onmondig, op en neer, heen en weer geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer. Zo schreef Jacobus aan u, dat gij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt.

Bidden zonder ophouden

Velen van u verstaan niet wat Paulus bedoelde, toen hij, geleid door de Geest, u vermaande om te bidden zonder ophouden. Kan een vis leven op het droge of kunt gij leven onder het water? Zo is het ook niet mogelijk dat een kind van Mij in de overwinning leeft zonder een voortdurend contact met Mij. Gij zijt niet meer van uzelf. Eens sprak Mijn Zoon: "Gij zijt Mijn vrienden, indien gij doet, wat Ik u gebied.” Velen gaan met Mijn Woord om als met een wetboek van strafrecht. Als gij vreest zijt gij niet volmaakt in de liefde. Verlost, zo gij zijt, door de prijs van het bloed, tracht gij door eigen inspanning Mij weer te behagen en gij beseft niet, dat gij alleen kunt leven door het geloof in Mijn Zoon, die in u leeft. De Vader heeft de Zoon lief en de Zoon getuigt van de Vader en de Geest verheerlijkt de Zoon. Zo zal ook in uw leven die geheimvolle harmonie worden gevonden van het leven door Mijn Zoon.