Waar de Meester spreekt II

In deze eindtijd scheid Ik de schapen van de bokken.
Mijn Gemeente wordt gelouterd om te beproeven hen, wier harten volkomen naar Mij uitgaan.
Ik ga mijn kinderen vrij maken van alle vormen van uiterlijke organisatie, opdat de zuidenwind mijn hof zal doorwaaien, opdat zijn balsemgeuren stromen!
In uw harten zullen de gebaande wegen zijn.

De verwarring in denken, welke als een duistere wolk over velen van kinderen hangt, zal Ik doen opklaren.

De genegenheid welke ge ten opzichte van elkander ervaart, zal Ik zuiveren, zodat aan uw broeder of zuster steeds duidelijker zal worden dat Ik mijn Huis bouw te midden van mensen, wier harten volkomen naar Mij uitgaan.

Ik zal het lijden u niet onthouden.
Waar mijn kinderen zich toevertrouwen aan mijn liefdevolle leiding zal geen enkele vorm van kwaad hen kunnen scheiden van de liefde van Christus.
Ook het kwaad is ondergeschikt aan mijn macht.
In uw harten zullen de gebaande wegen zijn.

De schande der verdeeldheid waardoor mijn Gemeente op aarde geteisterd wordt, zal teniet worden gedaan.
In de kracht van de Geest zal duidelijk worden dat alleen zij, die nederig van hart zijn, genade zullen vinden.
Ik zal mijn Huis herstellen en de smaad vanuit haar midden verwijderen.
Alle vormen van groepsgeest en exclusivisme zal Ik teniet doen.

Gij zult u niet langer laten noemen naar uw leiders, want Eén is uw leider, namelijk Christus.
Ook in de genegenheid welke ge elkander toedraagt, zal slechts ruimte zijn voor de verering van Hem, door wie ge verlost zijt uit de macht van het kwaad.

Het zoeken naar mijn tegenwoordigheid zal een wezenlijk onderdeel uitmaken van uw geestelijke strijd om met een volkomen toegewijd hart aan Mij verbonden te zijn.
Zoals goud in het vuur wordt gelouterd, zo zal ook de vuurgloed welke tot beproeving dient, aan mijn Huis niet voorbij gaan.
Het oordeel begint bij het huis van God.
Ik, Ik ben het die toestaat, dat geheel mijn dorsvloer gezuiverd wordt.
Ook nu nog is de wan in zijn hand. Ook nu nog wandelt Hij te midden van de kandelaren.

Uw kracht zal niet in het nauw komen als het uw enigst begeren is om de Zoon te leren kennen zoals Hij is.
De Vader zal de Zoon eren, en de Zoon zal u inzicht geven om de Vader te kennen.
Mijn wetten zullen in uw harten geschreven zijn.
En allen zullen zij Mij kennen, van de kleinste tot de grootste.

Vele leerstellingen, welke mijn kinderen van elkander gescheiden doen optrekken, zullen in de vuurgloed die tot beproeving dient, verschroeid worden opdat slechts de kennis van Hem zichtbaar zal zijn in uw harten.
Ik heb een afkeer van dat denken, waar, omwille van een juist en verstandig inzicht, uw broeder wordt buitengesloten.

Het is mijn Heilige Geest die uw pad zal verlichten.
Ook Hij is het die u inzicht geeft in de plannen van mijn openbaring, zodat uw geloof niet langer zal rusten op de wijsheid van mensen.

Het is mijn Geest die uw innerlijk steeds meer zal verlichten tot de rechte kennis van Hem, door Wie gij geroepen zijt.