Waar de Meester spreekt I

Mijn Gemeente is een geheimenis dat zich niet laat inpassen in menselijke begrippen.
Omdat zij een van Boven gegeven organisme is, is het niet juist haar te vergelijken aan de hand van maatschaven die van deze aarde zijn.
Omdat jullie zo beperkt van inzicht zijn, maken jullie steeds weer opnieuw dezelfde fout, door haar in te passen binnen menselijke organisatiestructuren.
En Ik wil dat gij verstaat dat mijn Heilige Geest de Leidsman zal zijn in jullie midden.

Mijn Gemeente wordt openbaar in gezinnen waar een man en een vrouw in hun liefde tot elkaar Mij op de eerste plaats hebben gesteld.

Ik stort mijn liefde uit in de harten van mensen, die zich beschikbaar stellen om mijn navolgers te zijn.
Ik schep er een behagen in om Mij te verheerlijken in mensen die met Mij een verbond hebben gesloten.
Mijn oorspronkelijke bedoeling waartoe Ik de mensenkinderen heb geschapen wordt zichtbaar in het openbaar worden van ‘de zonen Gods’.

Er is een goddelijke begeerte naar kennis en inzicht, die ge wel moet onderscheiden van de nieuwsgierigheid die van deze aarde is.
Het volmaakte zal tot aanzijn worden geroepen wanneer de bazuin zal klinken en mijn Zoon Zich zal verheerlijken door Zich te verenigen met zijn Lichaam op aarde.

Weest niet al te zeer verontrust wanneer gij soms zo pijnlijk ervaart, dat ge nog slechts ten dele beantwoordt aan het raadsbesluit van mijn wil.
Vóór Christus’ komst op aarde zal Ik mijn Geest in groter mate op jullie uitstorten zodat mijn Huis vol zal zijn van de tegenwoordigheid des Heren.
Weest op uw hoede voor onheilig vuur die tot verderf leidt.

Besteedt meer aandacht aan uw persoonlijke omgang met Mij, in plaats van elkaar te beoordelen door na te gaan of uw broeder of zuster Mij wel volgt.
Betoont liefde door uw harten wagenwijd open te stellen voor uw broeder of zuster, zodat het menselijke wordt overwonnen door het geestelijke.
Aan uw omgeving zal dan steeds meer duidelijk worden dat jullie niet van deze aarde zijn.
Probeer elkaar niet te overheersen maar vertrouw op Mij, dat Ik in staat ben om het goddelijke in het hart van ieder mensenkind tot openbaarheid te roepen.

Door middel van de aan de Gemeente geschonken bedieningen zal mijn Huis worden gebouwd.
Maar te midden van deze geestelijke ontwikkeling is het juist en verstandig om het menselijke van het geestelijke te onderscheiden.
Weest niet te voorbarig om de inspanningen van uw broeder te vergelijken met mensenwerk.
Want met de mate waarmee gij oordeelt, zal u geoordeeld worden.
Vreest gij veeleer God die in staat is om het hart van uw broeder te veranderen, zodat de heerlijkheid van mijn Wezen ook in zijn leven openbaar zal worden.

Weest elkander van harte onderdanig, maar niet in een geest van geveinsdheid, want ik haat dezulken.
Jullie tezamen vormen de uitgeroepenen.
Door jullie zorg voor elkaar is het mogelijk dat iedere gelovige groeit naar de kracht, die elk lid op zijn wijze beoefent.

Heb oog voor de verscheidenheid in uw midden.
En heb geloof in Mij dat Ik ook klaar zal komen met die broeder of zuster, die in uw ogen zwak mocht lijken.
Ik bouw mijn Huis op mensen, die het Lam willen volgen, waar Hij ook heen gaat.